Wprowadzenie nowego produktu na rynek to wieloetapowy proces, który wymaga starannego planowania i realizacji. W zależności od rodzaju i wielkości rynku, proces może się różnić. Bez wątpienia, znajomość kategorii i rynku, uzupełniona badaniami, analizą półek i konsumentów, to kluczowe zadania do wykonania przed wprowadzeniem nowego produktu.
W przypadku wafli ryżowych i kukurydzianych, które doskonale wpisują się zarówno w kategorię suchego pieczywa/crackersów, jak i na półki przekąsek słonych, ale także słodkich herbatników, można wyróżnić trzy taktyki dotyczące umiejscowienia na półce.
TAKTYKA 1 / IN-OUT
Nie jesteś pewny, czy konsumenci zrozumieją nowy produkt? Wykorzystaj In-Out, wybierając bestsellery z portfolio Good Food i sprawdź ich popularność w formacie Twojego sklepu. Ta metoda dostarcza cennych spostrzeżeń na temat preferencji klientów bez znaczącego zaangażowania. Taktykę In-Out dość często realizuję się za pośrednictwem akcji standowych.
TAKTYKA 2 / TESTOWANIE NA PÓŁCE
Przetestuj nowy produkt, umieszczając na półce waflowej paczki marki Good Food obok istniejących smaków i marek. Jedną z najlepszych metod testowania jest umieszczenie różnych produktów w jednym kartonie (jeśli sprzedajesz bezpośrednio z opakowania), pozwalając konsumentom na doświadczenie wielu smaków z jednej linii produktów. Pozwala to ocenić zainteresowanie konsumentów, śledzić wzorce zakupowe i identyfikować nowe trendy w ciągu 6-12 miesięcy.
TAKTYKA 3 / TWOJA MARKA WŁASNA
Rozbuduj swoje portfolio, przechodząc na gamę produktów w marce własnej. Tworząc różnorodny wybór wafli ryżowych/kukurydzianych pod własną marką, utwierdzasz lojalność marki i oferujesz unikalne produkty dopasowane do gustów Twojego konsumenta. Aby zainicjować proces projektowania produktu pod własną marką, w początkowej fazie będą potrzebne próbki produktów. Aby je zamówić, przeglądaj nasze portfolio i daj nam znać, które produkty najlepiej uzupełniłyby Twoją ofertę wafli ryżowych.