Trend nr 1: Składniki w centrum uwagi
Jeden na trzech konsumentów na całym świecie sprawdza skład produktów, 42% uznaje białko za najważniejszy składnik. Tak zwane czyste etykiety, zawierające zwięzłą listę składników pozyskane lokalnie, to esencja tego trendu. Dodatkowo białko pozyskiwane z roślin, to składnik postrzegany jako najbardziej korzystny dla konsumenta.
Trend nr 2: Jak najdłużej w zdrowiu
Trend opisany jako „Healthy aging” w dużej mierze oznacza zapobieganie przyrostowi wagi i utrzymanie optymalnej kondycji zdrowotnej. Ponad jedna trzecia konsumentów na całym świecie uznaje kontrolę wagi i zrównoważoną dietę jako priorytet. Według badań, konsumenci obok kontroli swojej wagi, zwracają szczególną uwagę na zdrowie serca i zdrowie kości oraz stawów. W Good Food stawiamy na pełne ziarna, które dostarczają błonnika i wspierają zdrowie jelit, co z kolei pomaga skutecznie kontrolować masę ciała.
Trend nr 3: Smacznie, ale zdrowo
W 2024 roku wysokie koszty życia kształtują priorytety konsumentów, stawiając smak i dostępność ekonomiczną na pierwszym planie. Tegoroczne trendy podkreślają znaczenie produktów ułatwiających dłuższe, zdrowsze życie, które jednocześnie zaspokajają pragnienie odczuwania przyjemności. Nie ma wątpliwości, że jedzenie powinno być smaczne, ale jednocześnie zdrowe – mniej przetworzone, niskotłuszczowe i niskocukrowe, oraz pozbawione sztucznych dodatków. Wewnętrzne badania Good Food Products pokazują, że ponad 70% konsumentów wafli ryżowych i kukurydzianych, traktuje je jako zdrowsze przekąski (guilty free snacks).
Trend nr 4: Zrównoważony rozwój
Zrównoważony rozwój obejmuje ochronę przyrody, redukcję odpadów i przyjazne dla środowiska opakowania. Konsumenci podczas podejmowania decyzji zakupowych, priorytetowo traktują smak, ale także wpływ produktu na środowisko. W Good Food stale redukujemy zużycie plastiku poprzez optymalizację opakowań. W ostatnim roku udało nam się znacząco zmniejszyć zużycia plastiku o 16,5 tony. Nasze działania doprowadziły do redukcji plastiku o 21% na opakowaniu. Wprowadzamy także nowe materiały nadające się do recyclingu. W niedalekiej przyszłości planujemy wprowadzić inne linie produktów wykorzystujące wyłącznie opakowania recyclingowe.
Trend nr 5: Oparte na roślinach
Diety roślinne nadal zyskują na popularności, a konsumenci decydują się na coraz większy udział roślin w swoi menu. Powodem mogą być minimalnie przetworzone składniki i dłuższa trwałość produktów oraz chęć urozmaicania codziennego jedzenia. W odpowiedzi na wzrost kosztów energetycznych, popyt na minimalnie przetworzone i długotrwałe produkty spożywcze, które dodatkowo nie wymagają warunków chłodniczych, wzrasta. Według wszelkich danych popyt na pożywne, smaczne, ekonomicznie opłacalne oraz oparte na roślinach jedzenie, ma szansę rosnąć w nadchodzących latach.