Kategoria Crisp Bread – co ją rozwija?

Crisp Bread – kategoria suchego pieczywa, która cieszy się rosnącą popularnością w Europie. Co ją buduje, co ją przeobraża? Jakie lokalizacje sklepowe najlepiej ją sprzedają? W końcu co warto analizować na półkach kategorii suchego pieczywa.

Crisp Bread – czym właściwie jest?

Crisp Bread to szeroka kategoria produktów, w skład której wchodzą proukty bazujące na chrupkim wypieku, zwanym dried bread (bez udziału wody w finalnym produkcie).Kluczowym atrybutem kategorii jest chrupkość. W skład crisp bread wchodzą segmenty wafli ryżowych, wafli kukurydzianych, pieczywa chrupkiego, macy, sucharów, tostów, rollsów, innych wypieków typu waflowego oraz różnych odmian płaskich. Ich popularność wynika z czynników takich jak niska zawartość kalorii, wysoka zawartość błonnika i możliwość łączenia ich z różnymi smakowymi dodatkami.

Wyróżniającą cechą produktów w tej kategorii jest długi termin przydatności do spożycia – nawet do roku czasu – który pozwala na ich długie  przechowywanie, przy niezmiennej świeżości i atrakcyjności sensorycznej.

Crisp Bread na sklepowych półkach

Crisp Bread z największym segmentem wafli ryżowych i kukurydzianych, można znaleźć w większości sklepów spożywczych w Europie. Zazwyczaj są one umieszczane w sekcjach przylegających do świeżego pieczywa, produktów śniadaniowych, a także produktów dietetycznych lub zdrowych przekąsek oznakowanych claimami prozdrowotnymi. W ostatnich latach producenci coraz częściej eksperymentują z różnymi smakami, co sprawia, że Crisp Bread staje się bardziej zróżnicowany i atrakcyjny dla różnych grup konsumentów i na różne okazje zakupowe. Pokryte smakiem wafle (słony flavouring lub słodki z czekoladą) stają się zdrowszą alternatywą dla tradycyjnych chipsów lub ciastek, dlatego często mogą występować obok półek z przekąskami tego typu lub stają się ich cześcią(kategorie snacks, biscuit lub bakery).

Analiza półki w sklepie – krok do sukcesu w kategorii

Aby zrozumieć dany rynek trzeba poznać swoje miejsce w kategorii Crisp Bread. Co jest ważne przy przeprowadzeniu analizy półki w sklepie? Trzeba poznać, jakie grupy asortymentowe dominują na półkach i jakie spełniają role, jak pozycjonowane są ich ceny w kategorii oraz w kategoriach komplementarnych oraz jak kształtują się wielkości opakowań.

Pełną analizę możemy wykonać porównując swoją półkę do innych formatów sklepowych, wiodących graczy na rynku i innych strategii zarządzania tą kategorią. Kluczowe jest monitorowanie tego typu danych regularnie i zestawianie dynamicznych zmiennych.

A popularne trendy? Uchwycenie  jakie trendy produktowe są obecnie popularne w ramach wdrożeń. Czy dane wdrożenia korelują do innych kategorii, innych rynków, innych doswiadczeń? Które rozwiązanie nadaje kierunek i dynamikę zmian i w oparciu o jaki zestaw korzyści. Na ile to rozwiązanie opiera się na oczekiwaniach konsumentów a na ile służy  na odróznianiu się od konkurencji.

Różnorodność na rynkach europejskich

Warto zwrócić uwagę na to, że każdy rynek europejski ma swoje odmienności, jeśli chodzi o Crisp Bread. W niektórych krajach, takich jak Szwecja czy Norwegia, suchy chleb jest tradycyjnym produktem i ma długą historię opartą o konkretne składniki, formaty. W innych, takich jak Hiszpania czy Włochy, kluczowa rolę odgrywają kulturowe nawyki konsumpcji – np. tapas.. Dlatego znajmość i wieloletnie doświadczenie umożliwia adaptacje produktów do lokalnych preferencji i zwyczajów, co jest kluczowe dla sukcesu w tej kategorii.

Badania konsumenckie – klucz do rozwoju kategorii

Badania konsumenckie i shoperowe odgrywają istotną rolę w rozwoju kategorii Crisp Bread. Pozwalają one poznać potrzeby konsumentów, ich preferencje smakowe, oczekiwania odnośnie opakowańi sposobów realizacji misji zakupowych, funkcjonalności i użytkowania produktu. Dzięki nim producenci mogą wprowadzać innowacje, tworzyć nowe smaki w zgodzie z healthy trendami, adaptować zmiany w produktach i dostosowywać swoją ofertę do specyfiki konsumenta z danego rynku.

Podsumowanie

Kategoria Crisp Bread, w tym wafle ryżowe i kukurydziane, to dynamicznie rozwijający się segment rynku spożywczego w Europie. Jej sukces zależy od zdolności producentów do dostosowywania się do lokalnych potrzeb i trendów, jak również rozumienie świata retailu oraz zachowań konsumenta. Rozwijając tę kategorię, można nie tylko zaspokajać apetyt konsumentów na zdrowe i chrupkie przekąski, ale także przyczyniać się do rozwoju innowacyjnych produktów spożywczych. Crisp Bread to smaczny i zdrowy wybór, który ma szansę zdobyć jeszcze większą popularność w Europie.

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Udostępnij:
Autor:
Czytaj także:

Snacki białkowe – czy to już nowy standard rynku?

Globalny rynek przekąsek zmienia się, ponieważ konsumenci poszukują zdrowszych opcji. Zgodnie z danymi Innova Market (…)

18 października 2024
Przeczytasz w 2 min

Okiem dietetyka: dlaczego warto jeść wafle?

Wafle ryżowe i kukurydziane cieszą się dosyć dużą popularnością wśród osób dbających o zdrowie, a (…)

16 lipca 2024
Przeczytasz w 3 min

Dlaczego lubimy chrupać?

Finding pleasure in eating has become increasingly important for consumers who often seek a respite (…)

23 maja 2024
Przeczytasz w 2 min